Odbiory – Rady

1. Nie dokonujcie odbioru na własną rękę

Polecamy wynajęcie fachowca (np. kierownika budowy) który dokona z Wami odbioru lokalu. Macie do tego absolutne prawo. Koniecznie zadbajcie, by sporządzony przez Waszego fachowca protokół został podpisany (na każdej stronie choć parafka + podpis na końcu) przez osobę reprezentującą Meg Developments.

Niestety najlepiej w tym wypadku zadbać o podpis członka zarządu (przypominam maila od dewelopera w kwestii okien – spółkę reprezentuje zarząd), ale może to nie być łatwe.

Bez takiego podpisu ciężko będzie Wam później powołać się na ten dokument. Nam na szczęście udało się taki podpis zdobyć od członka zarządu dewelopera, co będzie bardzo przydatne w sądzie.


2. Nie zgadzajcie się na ‚groźne’ zapisy

Nie zgadzajcie się na zapisy typu ‚kupujący nie zgłasza zastrzeżeń co do stanu mieszkania’ na formularzach odbioru od dewelopera. To może zamknąć drogę do dochodzenia napraw usterek. Wiadomo, że co w umowie to w umowie.

3. Wszystkie usterki muszą być wymienione w formularzu odbioru dewelopera

WSZYSTKIE usterki które zauważycie na odbiorze poza formularzem od Waszego fachowca muszą znaleźć się również na formularzach dewelopera. MUSZĄ! Choćby druga strona nie była z tego powodu zadowolona, macie prawo zgłosić wszystko co zauważycie i chronić swoje interesy jako Kupujących. 

4. Nie zgadzajcie się na odbiór lokalu bez odbioru części wspólnych

Gdy po odbiorze mieszkania trwają jeszcze prace w częściach wspólnych bardzo ciężko będzie udowodnić czy ewentualna usterka została spowodowana przez firmę ze strony dewelopera czy też przez naszą ekipę budowlaną.

5. Nie odbierajcie mieszkań i części wspólnych które nie są posprzątane
Niestety my nie zwróciliśmy na to uwagi i do dziś borykamy się z ubrudzonymi chodnikami, których nie da się doczyścić (zdjęcie poniżej w usterkach). Na szczęście elewację i okna udało się domyć we własnym zakresie.


W naszym przypadku najpierw udostępniono nam lokal na cele wykończeniowe. Protokół przekazania zawierał zapis, że nie zgłaszamy zastrzeżeń co do stanu lokalu. Po burzliwej dyskusji zapis usunięto. Niestety nie uparliśmy się, by w protokole od dewelopera znalazły się wszystkie usterki zgłoszone przez naszego fachowca sądząc, że wystarczy nam podpis dewelopera na tym naszym protokole. Kiedy już doszło do właściwego odbioru (2 tygodnie później) i zgłosiliśmy wszystkie usterki wykryte wcześniej, otrzymaliśmy odmowę ze strony dewelopera z wyjaśnieniem, że lokal był wcześniej wydany na cele wykończeniowe więc zarysowania okien itp. nie są winą dewelopera. Odwołaliśmy się od tej decyzji, jednak nie uzyskaliśmy już żadnej odpowiedzi od dewelopera. Pozostaje nam niestety dochodzenie napraw usterek na drodze sądowej (wraz z naszymi sąsiadami).

Aktualnie deweloper przestał odpowiadać na pisma dotyczące usterek. Jedno pismo dostarczone zostało do nich 22 lutego 2018, drugie pismo zostało dostarczone 9 marca 2018. Na żadne z pism nie mamy odpowiedzi. Zostały wysłane maile – brak odpowiedzi. Nie odbiera się od nas również telefonów. W takich sytuacjach pozostaje sąd.