NASZE USTERKI

Poniżej lista naszych przykładowych usterek, które były zgłaszane deweloperowi oraz niektóre odpowiedzi dewelopera w ich sprawie. Łącznie zgłosiliśmy ponad 60 usterek/wad do mieszkania i części wspólnych, a szacunkowy koszt ich usunięcia opiewa na kwotę niemal 180 tys zł (wg sporządzonego dla nas kosztorysu).

Tylko KILKA z nich zostało uznanych (te najmniej istotne dla nas niestety).

Część z nich jest bardzo istotna dla samego budynku (np. niewykonanie izolacji fundamentów zgodnie z projektem), a część jest istotna z uwagi na duży koszt naprawienia (np. usunięcie gruzu, kawałków szkła wystających z ziemi i zrobienie trawnika na nowo). 

Łączenia płyt gipsowo kartonowych 

Takich pęknięć jest masa, również przy złączeniach płyt ze ścianą. Zgłaszaliśmy tę usterkę deweloperowi sądząc że problem polega na braku zastosowania taśm łączących płyty, jednak ten twierdzi, że producent płyt nie wymaga takich wzmocnień na łączeniach płyt i nie uznaje tego jako wadę. I tyle. Zostaliśmy więc z popękanymi ścianami. 


Deweloper naprawił tynk 🙂

Wysoki standardpng
Pknicie przy drzwiachpng

Miał przyjść pomalować, ale kontakt się „urwał”


Wykończenie okna pianką… i tylko pianką

Długo się zastanawiałem, dlaczego mamy taką zimną podłogę przy drzwiach balkonowych. Okazało się (zdjęcie), że okno jest wykończone tylko pianką montażową, a samo to wykończenie zawiera dziury i kruszy się (zdjęcie). Poprawnie wykonane wykończenie okna powinno być otynkowane, aby pianka się nie wykruszyła (już nie mówiąc o braku dziur). Nie otrzymaliśmy odpowiedzi od dewelopera w tej sprawie. Warto przyjrzeć się takim wykończeniom, by uniknąć uciekania ciepła z mieszkania.

[Update 2018-04-30: usterkę naprawiliśmy sami, na nasz koszt]


Schody
Schody w mieszkaniu są niezgodne z projektem i rozporządzeniem ministra.Z poziomu 0 na -1 mają nawet 21cm gdzie max to 20cm.
Z poziomu 0 na 1 mają nawey 19,5cm gdzie max to 18cm.

Problem jaki z tego wynika to znalezienie wykonawcy, który pokryje te schody drewnem w rozsądnej cenie. Niestety po wykonaniu kilku telefonów okazało się, że przerasta to nasz budżet i musieliśmy pokryć schody systemem paneli. Sąsiedzi wykorzystali pokrycie wykładziną podłogową.


Okna
Przed zakupem zastanawialiśmy się nad poczuciem bezpieczeństwa w tym domu – było to dla nas bardzo ważne. Na spotkaniu z deweloperem pytaliśmy o możliwość zamontowania rolet antywłamaniowych, pytaliśmy również o okna.

Ostatecznie przed zakupem otrzymaliśmy infomację mailową od pani zajmującej się sprzedażą (pracownik Meg Developments) o treści:

 „Witam Państwa serdecznie,

W poniższym e-mailu przesyłam specyfikację okien w mieszkaniu 2C.

W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny.

Pozdrawiam i oczekuję na Państwa decyzję.”

Specyfikacja przedstawiała okna antywłamaniowe klasy P3 (został nam przesłany email którego ta pani otrzymała od prezesa Meg Developments). To zaważyło na naszej decyzji o kupnie tego mieszkania. 

Podczas odbiorów zdziwiła nas folia przyklejona na okna (nie trudno było ją zauważyć z uwagi na liczne pęcherze powietrza). Po zażądaniu certyfikatów antywłamaniowości okien, okazało się że okna antywłamaniowe nie są i deweloper nakleił jedynie folię na szyby twierdząc, że posiada ona certyfikat antywłamaniowości klasy P2. W oficjalnej odpowiedzi dewelopera można znaleźć:

okna odp 1png
okna odp 2png

Kiedy powołaliśmy się na e-mail otrzymany w sprawie okien przed zakupem mieszkania, otrzymaliśmy następującą odpowiedź:

Drążyliśmy dalej pisząc do dewelopera: „Mail otrzymaliśmy od dewelopera, w odpowiedzi na naszą prośbę, wiec nie można mówić, że nie jest do nas 🙂 

okna odp 3png

Odpowiedź dewelopera:

Pamiętajcie! Wszystko na co się umówicie musi być dopisane do umowy.

[Update: Okna wymieniliśmy na antywłamaniowe na własny koszt, pozostaje nam jedynie domaganie się zwrotu kosztów na drodze sądowej] 


Brak zasianej trawy
Zgłosiliśmy brak zasianej trawy przed ogrodzeniem.Odpowiedź dewelopera:

brak trawy odpowiedpng

Miejsce o którym mowa (zaznaczone strzałką) jak najbardziej należy do terenu inwestycji i jest zaznaczony na projekcie, ktory został nam również przesłany. 

tuwpng

Może „pierdoła” ale inwestycja naprawdę wygląda w tym miejscu fatalnie w chwili obecnej (ziemia się osuwa i zasypuje studzienkę – zgłosiliśmy to deweloperowi, ale odrzucił i tę usterkę) . Nie będziemy czekać i zrobimy to na swój koszt.

c5831e7b-6cb3-4e08-8ded-0582acc4502bjpg

Jeśli zauważycie takie niedoróbki przed pospisaniem umowy to naciskajcie na poprawienie jeszcze przed przeniesieniem własności!

[Update 2018-05-01: Do prac nad poprawieniem stanu tych części inwestycji przystąpiliśmy sami wraz z sąsiadami. Dzięki temu odkryliśmy m.in. że obok studzienki widocznej na zdjęciu jest jeszcze jedna, z prawej strony, jednak była już całkowicie pokryta osuniętą ziemią, więc nie widać jej na zdjęciu.]


Brak instalacji pod dzwonek
Zgłosiliśmy brak instalacji pod dzwonek do drzwi wejściowych.
Odpowiedź dewelopera:
„Nie jest to w standardzie. Nie uznajemy tego jako wadę.”
Po ponownym zgłoszeniu i wykazaniu deweloperowi, że jednak instalacja powinna być, 

dzwonekpng

odpowiedział, że INSTALACJA ZOSTAŁA WYKONANA.

Niestety do dnia dzisiejszego nie udało nam się jej znaleźć.

drzwi maepng

Jeśli macie coś w standardzie i tego nie ma podczas odbioru to naciskajcie na poprawki przed podpisaniem aktu własności!


Ściana z pianki montażowej
Taką ścianę mamy w jednym z pomieszczeń – wypełnioną pianką montażową.

Koniecznie zweryfikujcie podczas obioru jakość wykonania ścian i tynków.


Uszkodzony chodnik

To jest zdjęcie chodnika, na którym widać ślady jakiś deseczek, które rozdzielały zapewne te płyty chodnikowe. 

Niestety, mimo upływu czasu, ślady nie znikają. Po zgłoszeniu do dewelopera otrzymano odpowiedź:

„Nie uznajemy tego, jako wadę” Tylko tyle, brak wyjaśnienia, powodu odrzucenia, nic. 

[Update: Chodnik próbowaliśmy doczyścić na własny koszt myjką ciśnieniową, ale niestety nic to nie dało.]


Brak grzejnika
Na projekcie otrzymanym od Dewelopera znajduje się grzejnik na ocieplonej części klatki schodowej. Niestety, Deweloper nie umieścił tam grzejnika. 

Odpowiedź dewelopera:
„Rysunek,który został Państwu wysłany pocztą elektroniczną, nie jest aktualny. Trzeba też dodać, że klatka schodowa w garażu jest ocieplona. Nie uznajemy tego jako wadę”. 


Swoją drogą, w projekcie jest także ocieplenie podłogi / wylewki (nie wiem jak to nazwać). Niestety do zgłoszonego braku tego ocieplenia – dweloper nie odniósł się.


Instalacja TV
Zgłosiliśmy problem z sygnałem TV. 

Odpowiedź od dewelopera:
„antena telewizji naziemnej została ustawiona optymalnie do warunków propagacji sygnału telewizji. Nie bierzemy odpowiedzialności za jakość sygnału telewizyjnego. Nie uznajemy tego, jako wadę”.

Na zdjęciu widać jaki obraz mamy dzięki tym ustawieniom.


Przypomnę tylko, że obowiązkiem dewelopera od 2013 roku jest umożliwienie dostępu do internetu i telewizji: satelitarnej, kablowej i naziemnej.  
Na wysłane zapytanie dot. tv satelitarnej (jej parametrów) nie mamy odpowiedzi a Naziemna – działa jak widać na zdjęciu.
Z kolei co do internetu – nie ma.